Kultura politike dhe shqiptaret

Me duhet te pranoj qe ne Shqiperi ende mungon kultura politike, jo vetem ne parine politike por sidomos tek masat.
Kultura politike normalisht krijohet ngadale , sepse si cdo lloj kulture varet nga tradita, por tek ne pavaresisht se e kemi nga pikepamja kohore nje tradite politike ende nuk mund te flitet per kulture politike.
Nje nga faktoret eshte mungesa e deges universitare qe merret me politiken (Serbia psh e ka ate fakultet qysh prej vitit 1900) por ai fakultet paresi ka krijimin e nje grupi te afte qe merret kryesisht me politiken e jashtme e cila e ka jetike njeriun e pergatitur, pra nuk duket te jete faktor aq domethenes.
Mungesa e kultures politike, kjo pagdhenduri politike e kudogjendur , duhet pare kryesisht si pasoje e mosfunksionimit te procesit te shtresezimit, dmth cdo klase politike, cdo elite politike prej 1912 e deri me sot, nuk ka lene asgje pas vetes, ka kaluar pa lene gjurme , pa krijuar themele kulturore mbi te cilat te tjeret duhet te ndertonin muret e deri tek catia.

Rregullisht parite politike i kane asgjesuar parardhesit, por kjo nuk do ish aq vendimtare sikur paraardhesit te kishin lene pas gjera me vlere te atille sa te mposhtnin kohen. E vetmja gje qe ka ngelur eshte vepra e Samiut, po edhe ajo me shume ka vlere simbolike, sepse shume pak e kane lexuar e mbi te gjitha ajo i perket periudhes se rilindjes.
Ccdo pari politike qe ka qarkulluar ne keto 100 vjet , nuk eshte kujdesur qofte edhe per nje sekonde, per te lene prapa teori politike me vlere te posacme per shoqerine shqiptare, zakonisht jane riciklime te teorive qe gjenden rendom jashte vendit.
Biles edhe vete politizimi i ideologjise kombetare nga ana e parive te shkuara u bindej ligjeve te huaja.

Parite politike ne Shqiperi jane marre pothuajse vetem me teorine e mbajtjes se pushtetit me cdo kusht dhe politologet e se shkuares jane kufizuar ne ate drejtim. Kjo gje ndodh per fat te keq edhe sot, politologet e sotem merren zakonisht me teorine e mbajtjes se pushtetit, si me zhvillimin ashtu me kritiken e saj.
Mua me duket shume deshperuese, pasi kjo tregon se marrja e mbajtja e pushtetit eshte i vetmi qellim ku drejtohen energjite mendore te parise politike. Nderkaq marrja e pushtetit duhet te jete thjesht mjeti per praktikimin e nje vizioni politik mbi te miren e perbashket.

Kjo ka krijuar edhe tek masat idene se politika nuk eshte gje tjeter perpos marrja dhe mbajtja e pushtetit e logjikisht te merresh me politike nenkupton te kesh mundesine e privilegjeve, dmth te jesh subjekt ku privilegji eshte prerogative.

Keshtu vete aksioni politik nenkupton per shqiptaret, sakrifice qe do shperblehet me pushtet e me pasuri e kjo eshte mese normale , biles legjitime, aq sa nje konceptim tjeter i veprimtarise politike do dukej si blasfemi apo edhe idiotizem.
Kjo mendesi tashme eshte rrenjosur aq thelle ne ndergjegjen shqiptare, saqe ndalon vete procesin e shtresezimit i cili sjell edhe kulturen politike, pra ne njefare menyre ne e kemi denuar vete veten me pagdhendurine politike, qe na pelqen duhet pranuar, biles aq shume saqe eshte krijuar edhe nje lloj njesie matese per aftesite politike te njerit apo tjetrit.

Nese nuk ndryshohet kjo menyre se perceptuari politiken, nuk ka gjasa qe te ndryshoje edhe veprimtaria politike ne Shqiperi e sa te jete jeta, pagdhenduria politike do udheheqe votuesin ne kutine e votimit. Kuptohet qe cdo vote e tille nuk eshte shprehje e demokracise por eshte nje grusht ndaj demokracise kombetare , qe vonon ndergjegjesimin e shqiptareve mbi te miren e perbashket e menyren se si arrihet tek ajo.