Ο ΚΑΤΜΑΝ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΗΣ...

Του Κοσμά Βίδου
Γράφτηκαν πολλά για την περιπέτεια της Εφης Θώδη. Η οποία από τα πανηγύρια, όπου σταδιοδρομούσε, κατέληξε... για τα πανηγύρια. Τις βαθύτερες αιτίες που προκάλεσαν τον εγκλεισμό της στο Σισμανόγλειο τις γνωρίζουν οι ιατροί της. Την εντυπωσιακή όμως αλλοίωση του χαρακτήρα της από τότε που την ανακάλυψαν τα κανάλια, την παρακολουθούσαν οι τηλεθεατές για περισσότερο από έναν χρόνο. Είναι νομίζω προφανές. Οποια προδιάθεση και αν είχε, στο θλιβερό κατάντημά της συνέβαλε και ο...


τρόπος με τον οποίο τη χρησιμοποίησε η τηλεόραση: ως έναν ανεγκέφαλο κλόουν που χορεύει στον ρυθμό που του παίζουν, ως την απόλυτη ατραξιόν ενός παρακμιακού τσίρκου η οποία εξευτελίζεται χωρίς να έχει επίγνωση της θλιβερής εικόνας της. Γράφτηκαν πολλά για την ευθύνη των καναλιών. Τα οποία κανάλια, κυρίως το Star και το Αlter, αποσιώπησαν τη θλιβερή κατάληξή της, προσπαθώντας να αποποιηθούν τις όποιες ευθύνες. Και ενώ η Θώδη υποβάλλεται σε θεραπεία, έτερη ατραξιόν της τηλεοπτικής ένδειας ρίχνεται στην αρένα. Πρόκειται για τον Κάτμαν, έναν άνθρωπο που έχει (εμφανώς) το ακαταλόγιστο. Αυτό είναι και το στοιχείο που τον καθιστά ιδανική λεία για την Αννίτα Πάνια. Ο σταρ των «Παρατράγουδων», τον εμπαιγμό του οποίου παρακολουθούμε εδώ και χρόνια από τη συχνότητα του Αlter, κατεβαίνει στις ευρωεκλογές υποψήφιος με το κόμμα του Δημοσθένη Βεργή. Δηλαδή τον κατεβάζουν. Γιατί ο ίδιος δεν καταλαβαίνει ούτε τι είναι εκλογές ούτε ότι για άλλη μια φορά η Πάνια με το παγωμένο χαμόγελο και οι συνεργάτες της εμπαίζουν τον «χαζό του χωριού». Προβάλλοντας, δήθεν, την προεκλογική εκστρατεία του. Αν η παρουσιάστρια ισχυρίζεται ότι με αυτόν τον τρόπο σατιρίζει τον θεσμό των εκλογών, ας μας επιτρέψει, παρ΄ ότι δεν μπορούμε να φτάσουμε την ευφυΐα της, να είμαστε τουλάχιστον λίγο πιο υποψιασμένοι από τον Κάτμαν της. Και να διακρίνουμε πίσω από τη διάθεσή της να συμβάλει στον πολιτικό αγώνα του τον πραγματικό σκοπό της: την απόλυτη γελοιοποίησή του προκειμένου να δικαιολογήσει τον τίτλο της εκπομπής της. Ηοποία όμως θα ήταν πιο συνεπής με το περιεχόμενό της αν από «Παρατράγουδα» μετονομαζόταν σε «Καιάδας».

▅...ΚΑΙ Η ΑΝΙΤΑ Η ΕΠΑΝΑΣΤΑΤΡΙΑ
Ενας Καιάδας όπου η Αννίτα ρίχνει τους αναξιοπαθούντες που βρίσκουν στην τηλεόραση την ευκαιρία να γίνουν κάποιοι, ακόμη και αν αυτό το πληρώνουν με τον διασυρμό τους. Η οποία Αννίτα εκτός «Παρατράγουδων» κάνει δηλώσεις περί ευνομούμενου ή μη κράτους, περί διεφθαρμένης Αστυνομίας, περί ηθικού και ανήθικου κτλ. (όπως έκανε μετά τη σύλληψη εκείνης και του συντρόφου της Νίκου Καρβέλα όταν δεν σταμάτησαν με το αυτοκίνητό τους σε μπλόκο), και εμφανίζεται ως... περιθωριακή ελίτ, ως ξανθιά πλην σκεπτομένη, ως επαναστάτρια που κονταροχτυπιέται με το κατεστημένο. Αυτό όταν η ίδια εκπροσωπεί την πιο αποτρόπαιη πλευρά του συστήματος. Ενός συστήματος που όχι μόνο δεν σέβεται εκείνους που έχουν βρεθεί στο περιθώριο, αλλά τους χρησιμοποιεί με επαγγελματική ψυχραιμία που σοκάρει. Γι΄ αυτό τη θεωρώ ένα από τα πιο απεχθή μοντέλα τηλεστάρ που κυκλοφορούν στην αγορά. Γιατί εκείνη, περισσότερο από όλους, έχει θεμελιώσει την καριέρα της πάνω στην ανάγκη ανθρώπων με ειδικές ανάγκες να υπάρξουν. Κακομοίρηδων που νομίζουν ότι το «μαγικό κουτί» είναι φιλανθρωπικό ίδρυμα που θα τους δώσει την αγάπη, την αναγνώριση, την καταξίωση που η ζωή τούς έχει αρνηθεί. Οταν το μόνο που αποδεικνύεται με εκπομπές σαν τα «Παρατράγουδα» είναι ότι μπορεί να γίνει απείρως πιο σκληρό από την πραγματική ζωή.
on air(ΒΗΜΑ)