Кен Фортни е маркетинг консултант, който дълго не намира смисъл да отделя време за нетуъркинг. Шест месеца след като се присъединява към BNI, Кен споделя своите впечатления.
Нетуъркингът носи повече продажби, партньорства и познатост за бизнеса. Има и редица неосезаеми ползи:
- успехът на другите фирми ви дава ценна информация за това какво движи пазара
- приятелството с други бизнесмени и професионалисти ви помага да преодолеете мързела и други вредни навици
- осъзнавате заблужденията, които сте си създали за качеството на вашите продукти и услуги
- изграждате доверени отношения с някои от най-добрите експерти по обслужване на клиенти, които с удоволствие ви препоръчват на своите клиенти
- възприемате начин на мислене, който ви е бил чужд досега
- установявате приятелства за цял живот с хора от висок калибър, които споделят вашите цели
Има няколко основни правила за успех в нетуъркинг събития и общности.
- Трябва да умеете да се представяте по начин, който не звучи прекалено "продажбено". Целта ви трябва да е да събудите любопитството на хората.
- Винаги бъдете готови с 60-секудно представяне на бизнеса си. Задължително репетирайте 60-секундното си представяне, за да не се превърне то в отегчаващо за аудиторията 3 - 5 минутно изложение. 60-секундното представяне трябва да провокира последващи въпроси на другите към вас. Добре е да включва кратка история за добре свършена работа. Информирайте слушателите си как и къде биха могли да научат повече за работата ви.
- Бъдете любопитни да опознаете всички останали. Не продавайте! Мислете за широкия спектър от услуги, от които вашите клиенти се нуждаят и които вие не можете да им предоставите. Общувайте с останалите с искреното намерение да им съдействате с нов бизнес. Не очаквайте всички да ви "върнат" услугата.
- Вашата цел: лична среща. Личната среща е отлична възможност за по-подробно представяне на бизнеса ви. Стремете се да планирате 2-3 лични срещи с хора, които ще срещнете на нетуъркинг събитието и с които смятате, че можете да си бъдете полезни. Не приемайте лични срещи с хора, за които имате усещането, че ще ви оказват натиск да купувате от тях.
- Не подценявайте силата на първото впечатление. Ако не успеете да създадете първо впечатление в своя полза (лого, визитна картичка, рекламно изречение също имат значение), е много трудно да установите професионални отношения.






