BINTEO...Ποιοι Ελληνες επηρεάζονται
- Γιατί η πτώση της παρομοιάζεται με αυτή της Lehman Brothers...
Φουρτούνες σε ολόκληρη τη ναυτιλιακή βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων προκαλεί η προσφυγή στη Δικαιοσύνη του...
κορεατικού κολοσσού Hanjin Shipping Co (7η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία τακτικών γραμμών του κόσμου!) για προστασία από τους πιστωτές του.
Τις τελευταίες ημέρες 93 πλοία της Hanjin παραμένουν «εγκλωβισμένα» σε 51 λιμάνια σε 26 χώρες του κόσμου. Σύμφωνα με ναυτιλιακά στελέχη που μίλησαν στο πρακτορείο Bloomberg, «η πτώση της Hanjin Shipping μοιάζει με την αντίστοιχη της Lehman Brothers για τις αγορές».
Δείτε εδώ την ανάλυση του Bloomberg:
«Η 7η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία του κόσμου θέτει σε άμεσο κίνδυνο την επιστροφή στους πλοιοκτήτες 60 κοντέινερ με ναυλοσύμφωνα, εν μέσω μιας από τις χειρότερες περιόδους που διανύει η αγορά», επισημαίνουν στο «business stories» οικονομικοί αναλυτές. Στον κλάδο της έχει μερίδιο αγοράς που ανέρχεται σε ποσοστό 2,9% και διαχειρίζεται 132 containerships, εκ των οποίων τα 59 είναι ιδιοκτησίας της.
Η διαδικασία της πτώχευσης έγινε γνωστή λίγες ώρες αφότου κυκλοφόρησε η είδηση ότι ο μεγαλύτερος πιστωτής της Hanjin, η Korea Development Bank (KDB), αποφάσισε να σταματήσει τη χρηματοδότησή της.
Η είδηση προκάλεσε «εκνευρισμό» μεταξύ των ανεξάρτητων εφοπλιστών που έχουν ναυλώσει πλοία τους στη Hanjin Shipping, στους οποίους περιλαμβάνονται και ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακές εταιρείες.
Το ενδιαφέρον στρέφεται στον Ελληνα πλοιοκτήτη δρα Ιωάννη Κούστα της Danaos, που επί του παρόντος προσπαθεί να αποφύγει το τσουνάμι που έχει προκαλέσει η πτώχευση της Hanjin Shipping.
Ο δρ. Ιωάννης Κούστας
Νωρίτερα, στα μέσα Ιουλίου, ο δρ Κούστας έπρεπε να υπερπηδήσει ένα ακόμη μεγάλο εμπόδιο: ο όμιλος προχώρησε σε συμφωνία μείωσης κατά 20% των ναύλων σε 13 πλοία που έχει χρονοναυλωμένα στη δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφορών της Κορέας, τη Hyundai Merchant Marine (HMM), για χρονική περίοδο διάρκειας τριάμισι ετών. Ως αντάλλαγμα ο όμιλος θα λάβει 39 εκατ. δολάρια σε γραμμάτια που λήγουν το 2024 και 4,6 εκατομμύρια μετοχές της HMM που θα μπορούν να διαπραγματευτούν ελεύθερα στο Χρηματιστήριο της Κορέας. Μετά την περίοδο των τριάμισι ετών οι τιμές των ναυλοσυμφώνων θα επανέλθουν στα αρχικά επίπεδα, βάσει της συμφωνίας.
Η HMM, ως μέρος του σχεδίου διάσωσής της και της αποφυγής της χρεοκοπίας, πραγματοποίησε παρόμοιες συμφωνίες για κούρεμα των μακροχρόνιων ναυλοσυμφώνων συνολικά με 22 ναυτιλιακές εταιρείες, των οποίων τα πλοία έχει ναυλώσει. Επίσης, ήρθε σε συμφωνίες και με άλλες ελληνόκτητες εταιρείες όπως η Navios Maritime Partners της Αγγελικής Φράγκου. Ωστόσο το κύμα διαδέχθηκε ένα ακόμη μεγαλύτερο, μεγέθους Mavericks, που ακούει στο όνομα Hanjin Shipping.
Διαβάστε ολόκληρο το κείμενο, ΕΔΩ...
πηγη protothema.gr





