Home »
» World Afrika Japan Het bloederige geheim van Yahoo
Yahoo slaat haar slag met de verkoop van ivoor, waar bedrijven zoals Google niet aan durven komen. Maar op dit moment staat het bedrijf al onder druk om haar werknemers tevreden te houden -- laten wij ervoor zorgen dat ieder van hen op de hoogte is van Yahoo’s bloedige geheim. Teken en deel dit overal op het web:
|
Beste vrienden,
De handel in ivoor drijft olifanten naar het randje van uitsterven, terwijl Yahoo haar slag slaat met de verkoop van hebbedingetjes in Japan! Maar nu hebben wij een kans om een einde te maken aan de medeplichtigheid van dit bedrijf. Verschillende grote merken zoals Google en Amazon weigeren om ivoor te verkopen. Yahoo is één van de laatst overgebleven grote online markten. Maar wij zouden die beslissing kunnen beïnvloeden. Een aantal van de beste werknemers van Yahoo lopen bij het bedrijf weg, en de CEO biedt miljoenen in een poging hen te behouden. Als wij dreigen om het bloederige geheim van Yahoo te onthullen, zou ze haar medewerkers nóg sneller kunnen verliezen, en neemt ze de prijs die betaald wordt voor deze wrede handel misschien in heroverweging. Elke dag worden er 100 olifanten afgeslacht, en ze hebben genoeg emotionele intelligentie om de verschrikkingen die ze moeten doorstaan te begrijpen. Laten wij een miljoen stemmen verheffen voor de bescherming van deze majestueuze dieren -- Avaaz zal een bliksemsnelle advertentiecampagne starten, gericht op Yahoo-medewerkers wereldwijd, om verandering van binnenuit af te dwingen. Voeg jouw stem hier nu aan toe:
https://secure.avaaz.org/nl/yahoo_ivory_loc_/?bEESPab&v=71634&cl=9281096077
De verkoop van ivoor op Yahoo Japan groeit explosief, van ongeveer $2 miljoen in 2010 tot $7 miljoen in 2014. Yahoo Japan maakt geen deel uit de mondiale onderneming Yahoo, maar de mondiale onderneming is wel de op één na grootste aandeelhouder, en heeft enorm veel zeggenschap over het beleid.
De CEO van Yahoo, Marissa Mayer, staat onder veel druk. Het gaat financieel gezien slecht met Yahoo, sommige investeerders willen haar weg hebben, en de moraal onder werknemers heeft een dieptepunt bereikt -- meer dan een derde van de medewerkers is het afgelopen jaar vertrokken. Het laatste wat ze kan gebruiken is verdere afleiding in de vorm van slechte publiciteit en boosheid onder werknemers. En we zouden het momentum van een overwinning op Yahoo kunnen gebruiken om achter de andere bedrijven aan te gaan die de online verkoop van ivoor nog steeds toestaan. Deskundigen waarschuwen dat olifanten binnen één of twee decennia in het wild uitgestorven zouden kunnen zijn. Er kan hier dus niet mee gewacht worden. Als wij aan de bel trekken bij medewerkers en de media over de betrokkenheid van Yahoo bij de slachting van olifanten, kunnen we druk uitoefenen op CEO Mayer om het voorbeeld van andere verantwoordelijke bedrijven te volgen met een verbod op ivoor op de website. Onderneem nu actie en deel dit verhaal zodat de wereld erover hoort:
https://secure.avaaz.org/nl/yahoo_ivory_loc_/?bEESPab&v=71634&cl=9281096077
 |
|
|
Avaaz is een internationaal campagnenetwerk van 42 miljoen mensen en streeft ernaar dat internationale besluitvorming wordt bepaald door inzichten en waarden van de wereldbevolking. ("Avaaz" betekent "stem" of "lied" in veel talen.) Avaaz heeft leden in alle landen van de wereld; ons team is verspreid over 18 landen in 6 werelddelen en werkt in 17 talen. Lees meer over de grootste campagnes van Avaaz hier, of volg ons op Facebook of Twitter.