Goodbye Starman...

Την Τετάρτη, όταν πια πέρασε το πρώτο σοκ από τον ξαφνικό θάνατο του Ντέιβιντ Μπόουι και αρχίσαμε να ηρεμούμε σχετικά, σκεφτόμασταν πλέον λίγο πιο...
«ψυχρά» δημοσιογραφικά. Η συγκίνηση υπήρχε (υπάρχει ακόμα), αλλά πλέον εστιάσαμε και σε άλλες πτυχές της τραγικής είδησης.

Ηταν η ώρα και για την πρώτη αποτίμηση. Την κάναμε εμείς εδώ, την έκανε και η ιταλική εφημερίδα La Repubblica, η οποία επέλεξε τα 60 καλύτερα εξώφυλλα εφημερίδων για τον Ντέιβιντ Μπόουι σε παγκόσμια κλίμακα. Και ναι, ανάμεσα στις 60 εφημερίδες με τα πιο ευφάνταστα εξώφυλλα για τον Μπόουι ήταν και το δικό μας, της «Εφ.Συν.», το μονοθεματικό της Τρίτης. Μεγάλη μας τιμή.

Αν θα έπρεπε πάντως να ανακηρύξουμε το πιο ανατρεπτικό εξώφυλλο, θα ήταν εκείνο της γαλλικής Liberation, που άπλωσε στην πρώτη και στην τελευταία σελίδα της ένα εικαστικό θαύμα. Είναι μια φωτογραφία του Μπόουι από την πρώιμη περίοδό του, τον βλέπετε κι εσείς. Είναι ο ίδιος ξαπλωμένος με ένα μωρό στην αγκαλιά του.

Η Liberation σε κάτι τέτοια είναι κορυφαία ούτως ή άλλως. Τα ρέστα τους πάντως έδωσαν γενικώς οι εγγλέζικες εφημερίδες. Ο Guardian και ο Independent ήταν οι δύο καλύτερες. Αν και όλες σχεδόν οι εφημερίδες της Αγγλίας, ακόμα και τα φτηνά ταμπλόιντ, έπαιξαν με το θέμα.

Ο παγκόσμιος Μπόουι που συγκινεί και αγγίζει έντονα τους συντάκτες μιας εφημερίδας στην Ελλάδα, μιας άλλης στην Αυστραλία, όπως της Hearald Sun, των New York Times, της Le Monde από τη Γαλλία, της βραζιλιάνικης O Globo και των Japan Times από την Ιαπωνία. Και οι τίτλοι τους ήταν ενδεικτικοί. Από το «Goodbye Starman» έως το «Ashes to Ashes» και από το «Planet Earth Is Blue» έως το «Visionary pop genius». Εμείς επιλέξαμε το «Ο άνθρωπος που έπεσε στη Γη».
Είναι ωραίο να είσαι μια συνεταιριστική εφημερίδα, καινούργια, με μόλις τριών ετών ζωή, και να συντονίζεσαι με τις πιο ιστορικές και μεγάλες εφημερίδες του κόσμου.

Τόσο το Billboard όσο και το Time δεν είναι εφημερίδες, το γνωρίζετε αυτό. Είναι εβδομαδιαία περιοδικά, η βίβλος της μουσικής βιομηχανίας το πρώτο, ένα ιστορικό περιοδικό το δεύτερο.

Εντάξει, για το Billboard και το κατάμαυρο εξώφυλλό του δεν έχουμε να πούμε πολλά (πέραν του θαυμασμού μας), το περιμένεις από ένα μουσικό περιοδικό να βγαίνει με τον Μπόουι (περιμένουμε με αγωνία να κυκλοφορήσει και το Rolling Stone, το ροκ αμερικανικό περιοδικό που επίσης διακρίνεται για τα ιστορικά εξώφυλλά του).

Το Time φυσικά είναι ένα περιοδικό-σύμβολο και πάντοτε όλοι περιμένουν να δουν το εξώφυλλό του. Ετσι και τώρα, βγήκε μαύρο και λιτό, αφαιρετικό.

Δημήτρης Κανελλόπουλος

efsyn.gr