Η Τέχνη ευτυχώς δεν αναγνωρίζει σύνορα ούτε περιορισμούς και ο Ντέιβιντ Μπόουι, θα ανήκει για πάντα στην μικρή εκείνη κατηγορία των καλλιτεχνών που...
με χαρακτηριστική ευκολία μπορούσαν να εντρυφήσουν σε διαφορετικές εκφάνσεις της. Από τη Μουσική στην Έβδομη Τέχνη, μέχρι το Θέατρο και πάλι πίσω. Αποτίοντας έναν ελάχιστο φόρο τιμής σ' έναν αγαπημένο δημιουργό, στο μικρό αφιέρωμα που ακολουθεί, ο Μπόουι μας ξεναγεί στις κινηματογραφικές του περιπλανήσεις...
Ο Ντέιβιντ Ρόμπερτ Τζόουνς (David Robert) Jones γεννήθηκε στο Brixton, στις 8 Ιανουαρίου του 1947. Σε ηλικία 13 χρόνων, εμπνευσμένος από την μουσική jazz, ξεκινά μαθήματα σαξόφωνου. Τα πρώτα συγκροτήματα στα οποία συμμετείχε - The Kon Rads, The King Bees, The Mannish Boys, The Lower Third - τον εισήγαγαν στον κόσμο της μουσικής ποπ και το 1966 αποφασίζει να ξεκινήσει την δική του καριέρα, ως Ντέιβιντ Μπόουι (David Bowie).
Το 1969 αποτέλεσε χρονιά ορόσημο στην πορεία του Μπόουι, καθώς κυκλοφόρησε το θρυλικό πλέον τραγούδι του "Space oddity", που "σκαρφάλωσε" μέχρι το Νο 5 του βρετανικού chart. Ήταν εξάλλου εκείνη την εποχή που ο καλλιτέχνης πειραματιζόταν με τα μίντια, τον κινηματογράφο, την μιμητική τέχνη, τον βουδισμό, την ηθοποιία και την αγάπη. Ακολούθησε, μετά από το τραγούδι "Space oddity", το album, με τίτλο τ' όνομά του ( τ' οποίο στην συνέχεια μετονομάστηκε "Man of words, Man of music"), που αντλούσε την έμπνευσή του από τις λονδρέζικες καλλιτεχνικές επιρροές του Μπόουι και αναδείκνυε έκδηλα την μεγάλη συνθετική του φλέβα, καθώς λίγο αργότερα, θα έγραφε μερικές από τις ωραιότερες σελίδες του rock'n'roll.
Το άλμπουμ "The man who sold the world" ηχογραφήθηκε με την συμμετοχή του κιθαρίστα Mick Ronson, η τεχνική του οποίου αποτέλεσε την απαρχή του heavy metal ύφους. Κυκλοφόρησε το 1971, με τον Μπόουι να ταξιδεύει για πρώτη φορά στην Αμερική. Ακολούθησαν τα άλμπουμ "Hunky dory" (στο οποίο συμπεριλαμβάνονταν και οι επιτυχίες "Changes" και "Life on Mars") και "The rise and fall of Ziggy Stardust & The Spiders from Mars", που αμέσως έγιναν κλασσικά.
Βρισκόμαστε πλέον στο 1972 και ο Μπόουι αρχίζει να κατακτά, σταθερά πια, την ποπ, ανεβάζοντας τον "Ziggy Stardust" στο Λονδίνο, σε μία συναρπαστική και εντυπωσιακή παράσταση, που άφησε εποχή. Τον ίδιο χρόνο επιμελήθηκε και την παραγωγή στο άλμπουμ "Transformer" του Lou Reed και "All the young dudes" των Mott the Hoople. Ακολούθησε η περιοδεία του "Ziggy" στην Αμερική, με προπωλημένα τα εισιτήρια και με συγκλονιστικές εμφανίσεις του πάνω στην σκηνή που γοήτευσαν τους πάντες.
Μέσα στην "τρέλα" του "Ziggy", κυκλοφορεί το άλμπουμ "Aladdin sane", το 1973, έχοντας σαν βασικό του θέμα τις εμπειρίες του από την περιοδεία του στην Αμερική. Το "Pin ups" κυκλοφόρησε το 1973 και ήταν η τελευταία φορά που ο Μπάουι συνεργαζόταν με τον Mick Ronson και τον παραγωγό Ken Scott. Το άλμπουμ αυτό ήταν μία αναφορά στους Βρετανούς καλλιτέχνες που τον επηρέασαν στην καριέρα του, ανάμεσα στο διάστημα 1964 - 1967 και τον ίδιο χρόνο κυκλοφορεί το άλμπουμ "Diamond dogs", που αποτέλεσε τον αντίποδα στην εξάπλωση της μουσικής disco, που εκείνη την εποχή είχε αρχίσει να κυριαρχεί. Το 1974 περιόδευσε και πάλι στην Αμερική, ηχογραφώντας ζωντανά το διπλό άλμπουμ "David Live".
Το 1975 ο Ντέιβιντ Μπόουι κυκλοφορεί το άλμπουμ "Young Americans", στο οποίο συνεργαζόταν με τον John Lennon, στο τραγούδι "Fame", που ήταν και το πρώτο του Νο 1 στην Αμερική. Λίγο αργότερα εγκαθίσταται στο Los Angeles, πρωταγωνιστώντας και στην ταινία επιστημονικής φαντασίας «Ο Άνθρωπος που Έπεσε στη Γη» του Νίκολας Ρεγκ (φωτογραφία). Μετά την ολοκλήρωση της ταινίας επιστρέφει αμέσως στο στούντιο, κυκλοφορώντας το άλμπουμ "Station to station". Ακολούθησε η White Light περιοδεία του και το 1976 κυκλοφορεί το άλμπουμ "Changes one Bowie", με επιλογή του υλικού του από την συνεργασία του με την εταιρεία RCA.
Διαβάστε ολόκληρο το αφιέρωμα στον David Bowie, ΕΔΩ....
H "Εφημερίδα των Συντακτών" αποχαιρετά τον τεράστιο καλλιτέχνη, αφιερώνοντάς του εξ’ ολοκλήρου το πρωτοσέλιδό της





