... από το... Grexit...
«Ξαφνικά, το σκάνδαλο Volkswagen έχει εξελιχθεί στον μεγαλύτερο κίνδυνο για τη γερμανική οικονομία από την ελληνική κρίση χρέους» αναφέρει ο επικεφαλής οικονομολόγος της ING Carsten Brzeski.
Το σκάνδαλο της VW συγκλόνισε τις γερμανικές επιχειρήσεις, αλλά και το...
πολιτικό κατεστημένο ενώ οι αναλυτές προειδοποιούν πως μπορεί να εξελιχθεί σε μεγαλύτερη απειλή για την μεγαλύτερη οικονομία της ΕΕ από την ελληνική κρίση αναφέρει το Reuters.
Το γενικότερο ενδιαφέρον για την γερμανική κυβέρνηση είναι ότι άλλοι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως η Daimler (DAIGn.DE) και BMW (BMWG.DE) θα μπορούσαν να υποστούν επιπτώσεις από την καταστροφή της Volkswagen.
'Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά άρθρο στο Reuters, η Volkswagen είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής αυτοκινήτων της Γερμανίας και απασχολεί περισσότερους από 270.000 υπαλλήλους στη χώρα, και ακόμη περισσότερο που εργάζονται για τους προμηθευτές.
Το Βόλσμπουργκ είναι η έδρα του γερμανικού κολοσσού της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Δημοσίευμα του Bloomberg σημειώνει πως οι εξελίξεις του σκανδάλου μπορεί να μετατρέψουν την πόλη σε ευρωπαϊκό Ντιτρόιτ, που ερήμωσε από την κατάρρευση των αμερικανικών γιγάντων της αυτοκινητοβιομηχανίας και τις άγριες περικοπές μισθών και θέσεων εργασίας και με τα λουκέτα στα εργοστάσια.
«Αν οι πωλήσεις της Volkswagen βυθιστούν στη Βόρεια Αμερική κατά τους προσεχείς μήνες, αυτό θα έχει αντίκτυπο όχι μόνο για την εταιρεία, αλλά και στη γερμανική οικονομία στο σύνολό της», πρόσθεσε.
Η Volkswagen πούλησε 600.000 αυτοκίνητα στις ΗΠΑ τον περασμένο χρόνο, καταλαμβάνοντας 6% σε σύνολο των 9,5 εκατομμυρίων πωλήσεών της που πραγματοποίησε παγκοσμίως.
Η Υπηρεσία Προστασίας του Περιβάλλοντος των ΗΠΑ δήλωσε ότι η εταιρεία θα μπορούσε να αντιμετωπίσει κυρώσεις μέχρι και 18 δισ. δολ., το οποίο είναι υψηλότερο από το σύνολο του λειτουργικού κέρδους για το περασμένο έτος. Παράλληλα το σκάνδαλο εγείρει φόβους για μεγάλες περικοπές θέσεων εργασίας.
enikos.gr





