De bekende - schaars geklede en sterk geparfumeerde - Abercrombiejongens en - meisjesdie klanten begroeten bij hun aankomst in de winkels kunnen straks op zoek naar ander werk. In een interview met het persagentschap Bloomberg heeft Mike Jeffries, de CEO van de internationale en vaak controversiëlekledingketen, gezegd dat hij van ‘het nachtclubimago van A&F’ af wil. De verkopen gaan al vier kwartalen lang in dalende lijn en de keten moest vorig jaar 77% van zijn winst prijsgeven.
‘De jeugd is veranderd en ook wij moeten veranderen,’ zei Jeffries. Zo zullen de vaak grote logo’s van A & F in de toekomst minder aanwezig zijn, wil de keten ‘Instagramjongeren’ bij de marketing van de producten betrekken en komt er naast de traditionele pastelkleuren in het gamma ook plaats voor meer donkere kleuren. Dat laatste geldt trouwens ook voor zusterketen Hollister.
Jeffries wil naast de vaak provocerende reclamecampagnes ook de industriële hoeveelheden parfum die in elke winkel wordt gespoten reduceren:
[Abercrombie's] klant verandert en wij zijn klaar om dat samen met hem en haar te doen.”