Βαριά σκιά στους εορτασμούς για την επέτειο της 14ης Ιουλίου, ημέρα της άλωσης της Βαστίλης, ρίχνει η χειρότερη σιδηροδρομική τραγωδία των τελευταίων 25 χρόνων στη Γαλλία.
Στο πλαίσιο της Ημέρας της Βαστίλης, ο γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ, αναμένεται να ...
απευθύνει μήνυμα αλληλευγγύης.
Οι εορτασμοί της 14ης Ιουλίου, ημέρα που σηματοδότησε την έναρξη της Γαλλικής Επανάστασης το 1789, παραδοσιακά συμπεριλαμβάνει στρατιωτκή παρέλαση στα Ηλύσια Πεδία στο Παρίσι. Το βράδυ του Σαββάτου τηρήθηκε ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων του δυστυχήματος.
Ο αριθμός των νεκρών ανέρχεται στους 6, ενώ δεκατέσσερις από τους τραυματίες εξακολουθούν να βρίσκονται σήμερα το πρωΐ υπό νοσηλεία, ανακοίνωσαν οι αρχές.
Οι δύο εξ αυτών, μάλιστα, δίνουν μάχη για να κρατηθούν στη ζωή, όπως ανακοίνωσε ο έπαρχος του διοικητικού διαμερίσματος της Εσόν Μισέλ Φιζό.
«Αστοχία υλικού» οι πρώτες εκτιμήσεις για τα αίτια
Σύμφωνα με τις πρώτες γνωματεύσεις των ειδικών, ο εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας φαίνεται να οφείλεται στην αστοχία ενός μεταλλικού τμήματος στη διακλάδωση αλλαγής της σιδηροτροχιάς στην οποία βρισκόταν ο συρμός, όπως εξήγησε σήμερα εκπρόσωπος των γαλλικών σιδηροδρόμων(SNCF).
«Η αποσταθεροποίηση αυτού του άγκιστρου στις διακλαδώσεις αποτελεί ακριβώς το αντικείμενο» της δικαστικής και τεχνικής έρευνας που έχει δρομολογηθεί, ανακοίνωσε ο πρόεδρος των γαλλικών σιδηροδρόμων Γκιγιόμ Πεπί.
Ορισμένα μέσα ενημέρωσης μετέδωσαν καταγγελίες από το 2011, που ανέφεραν ότι είχε παραμεληθεί τεχνικά η συγκεκριμένη γραμμή.
«Ευτυχώς ο μηχανοδηγός είχε εξαιρετικά αντανακλαστικά και ενεργοποίησε το συναγερμό αμέσως, αποφεύγοντας έτσι τη σύγκρουση με τρένο που ερχόταν από την αντίθετη κατεύθυνση και το οποίο ήταν υπόθεση δευτερολέπτων να πέσει πάνω στα βαγόνια που εκτροχιάζονταν. Δεν πρόκειται συνεπώς για ανθρώπινο λάθος», τόνισε ο υπουργός, μιλώντας στο RTL.
Το τρένο ταξίδευε με 137 χιλιόμετρα την ώρα, κάτω από το όριο ταχύτητας, όταν εκτροχιάστηκε περίπου 200 μέτρα από το σταθμό στην πόλη Μπρετινί-σιρ-Ορζ, διευκρίνισε ο υπουργός.
Σκηνές τρόμου
Οι επιζώντες κάνουν λόγο για τρομακτικές, σχεδόν πολεμικές σκηνές. Όλοι κάνουν λόγο για ιδιαίτερα βίαια εμπειρία, ιδιαίτερα όσοι βρισκόταν στο βαγόνι 3 που αποσπάστηκε.
«Ο κόσμος έπεφτε ο ένας πάνω στον άλλο, οι βαλίτσες έπεφταν, μια ηλικιωμένη κυρία χώθηκε κάτω από ένα τραπεζάκι» λέει ένα ζευγάρι.
«Ένιωσα το βαγόνι να στρίβει. Μετά ήρθαν πολίτες και μας βοήθησαν να βγούμε από τα βαγόνια, κάποιοι είχαν πάρει πασσάλους για να σπάσουν τα τζάμια και τους είπαμε να σταματήσουν γιατί μας χτυπούσαν τα θραύσματα. Βγήκαμε από τα παράθυρα, κατευθείαν στην αποβάθρα. Έλεγα ότι αυτά συμβαίνουν μόνο στις ταινίες» λέει σοκαρισμένη μια κοπέλα που βγήκε σώα από το τρένο.
Αυτή η τραγωδία αποτελεί το χειρότερο σιδηροδρομικό ατύχημα στη Γαλλία από το 1988, όταν 56 άτομα έχασαν τη ζωή τους στο σταθμό Γκαρ ντε Λυόν στο Παρίσι.
Ο Γάλλος πρόεδρος, Φρανσουά Ολάντ έσπευσε χθες στον τόπο του δυστυχήματος και ανακοίνωσε ότι θα διεξαχθούν τρεις ξεχωριστές έρευνες για τα αίτια: μία από τις αστυνομικές αρχές, μία από το υπουργείο Μεταφορών και μία ακόμα από την SNCF, σημειώνοντας:
«Έχω πάρει πολλές φορές στη ζωή μου το δρομολόγιο της αμαξοστοιχίας από το Παρίσι στη Λιμόζ. Πρέπει να μάθουμε όλη την αλήθεια».
Στο σημείο βρέθηκε και ο πρωθυπουργός Ερό, με κλιμάκιο υπουργών και εξέφρασαν την αλληλεγγύη τους στις οικογένειες των θυμάτων.
ethnos.gr





