Plav� e Gusi � tok� e harruar (Vdekja na vjen nga shp�larja e trurit)

Shkruan: Fahri XHARRA


Tokat �l�vizin�, asgj� nuk �sht� e parap�rcaktuar q� t� humbet, asgj� nuk dihet, sepse historia �sht� e gjat�. Dikur tokat i p�rkisnin astek�ve, inkasve dhe atyre maja dhe sot jan� t� spanjoll�ve dhe portugez�ve. Egjipti i lasht� sot banohet nga arab�t. Tokat �l�vizin�. Tek e fundit mua po m� intereson ajo tok� ku dikur frymohej shqip, jetohej shqip dhe shpresohej shqip. Plav� e Gusi-tok� e harruar? Pse? Derisa Ajnshtajni thoshte se e �ardhmja e nj� kombi �sht� e lidhur ngusht� nga edukimi q� e merr rinia�, ne po e fatkeq�sojm� ardhm�rin� ton� duke nxjerr� n� drit� f�mij� t� parap�rcaktuar p�r t� qen� skllev�r t� kafazit t� tyre mendor. Prap� jo, nuk e thash� at� q� doja ta them.Shp�larja e trurit, pjes� e bot�s s� civilizuar

1

�Ju jeni t� shp�rlar� nga truri�. Shp�larja e trurit ka qen� pjes� e bot�s s� civilizuar. Gjithmon� ishin dhe ekzistonin �opiumet p�r mas�n e gjer�. Njer�zit po duan t� punojn� pak e m� pak e n� t� nj�jt�n koh� jan� k�rkuar shum� e m� shum� para. Prind�rit po u besojn� q� ata merrnin vet� vendime p�r jet�n e tyre. M�suesit shpjegojn� sa p�r t� shpjeguar. Student�t luftojn� p�r diploma m� shum� sesa p�r m�sim. Dhe fatkeq�sisht nuk keni nevoj� t� brengoseni, sepse jeni t� shp�lar� nga truri. Shp�larja e trurit ka ekzistuar me mij�ra vjet edhe para nesh, por termi �shp�larje e trurit� si i till� u ngurt�sua rreth viteve t� 50-ta. Na �sht� gjithashtu e njohur si ri-edukim, kontroll i t� menduarit, propagand� dhe konvertim. Truri i njeriut �sht� i paragatuar q� t� pranoj� kontrollin e jasht�m. Vrojtoni f�mij�t! Shikoni, n�se themi di�ka, bashk�biseduesi rebelohet. Vet�m me an�n e sistemit t� udh�zimeve dhe d�nimeve m�sohen f�mij�t �t� m�sohen� dhe �t� sillen si duhet�. Sikur mos t� kishte shp�larje t� trurit, ne do t� dilnim lakuriq n� rrug�, t� l�shonim z�ra t� �uditsh�m, do t�i linim dyert hapur apo do t� b�heshim t� paduruesh�m n� publik. Ja pra se si punon shp�larja e trurit. Programimit mendor i duhen elemente themelore.
S� pari �programuesit� i duhet q� t`i kufizoj� informatat p�r subjektin. Pastaj e kontrollon sjelljen e subjektit. Dhe, pjes�za p�rfundimtare �sht� q� t� fut sasi t� dukshme t� droj�s n� subjekt dhe q� pastaj t� ket� kontroll n� mendjen e subjektit (by Ken Poirier � November 2008) �Gazeta �Glas Crnogoraca� e Cetin�s me 11 Tetor 1912 shkruante: �T� shtun�n m� 6, ushtria jon� e mori Plav�n dhe me t� nes�rmen m� 7 e mori Gusin� me rrethin�, pa kurrfar� kund�rshtimi t� Turqis�. Bile ushtar�t tan� u prit�n nga ata turq me buk� e krip� e..� Dhe pastaj shkruan se shumica e popullat�s s� asaj ane e pranuan Qeverin� malazeze dhe q� t� gjith� sillen n� m�nyr� lojale ndaj k�tij pushteti.(?) Duke e pritur me �buk� e krip� e zem�r�, sipas zakoneve t� vjetra u tregua n�nshtrimi i p�rgjithsh�m i tyre pa kurrfar� rezistence.
Masakrat dhe masat represive mbi popullat�n n� vitin 1913
Gjat� shkurtit t� vitit 1913 u d�rgua brigada e Beranes n�n komand�n e Avra Cemoviqit, e cila e filloi masakrat dhe masat represive mbi popullat�n, e cila pati pasoja n� humbje t� m�dha t� njer�zve. �Ardhja e brigad�s s� p�rmendur zyrtarisht shpjegohej si nevoj� p�r �armatosjen e boshnjak�ve (at�her� mysliman�ve) dhe shqiptar�ve� (Autor: Avdo Metjahic, Burimi: Bosnjaci.net) Po lexojm� dhe un� nuk po e kuptoj, asnj� fjal� p�r shqiptar�t. Kush jan� k�ta boshnjak�, k�ta mysliman�, k�ta turq? Pjell� e bashk�punimit t� gjat� pravosllav dhe turk p�r zhb�rjen ton�. Metodat e p�rdorura t� dhun�s p�r shp�larje t� trurit, jan� t� njohura mij�ra vjet p�rpara. Nuk jan� turqit dhe pravosllav�t t� par�t q� i kan� p�rdorur ndaj nesh. Por, pasojat p�r ne ishin t� r�nda. Paramendoni, nj� Sanxhak i t�r� i thot� vetes boshnjak dhe sikur t� gjith� t� vet�dijesohen dhe t`i shikojn� vet�m fotot e familjar�ve t� tyre t� viteve 12-13 t� shekullit t� kaluar, ose sikur t� pyesin gjysh�rit dhe gjyshet (t� cil�t nuk flasin dhe nuk din� serbisht) se kush ishim ne, do t� kuptojn� se t� gjith� me radh� pa p�rjashtim ishin dhe jan� shqiptar�. Plav� e Gusi � tok� e harruar? Ndoshta, por historis� nuk i dihet. �Ishte shtatori i vitit 1990, pas nj� dite zyrtare n� fabrik�n e tekstilit �Rashka� t� Novi Pazarit, e pata nj� mbr�mje t� �suksesshme� n� nj� hotel t� madh t� atij qyteti. Ishte ende koha kur guxonim t� flisnim at� �ka mendonim. Ia dham� vetes nj� �detyr�, q� sa m� shum� t� �mbledhim� shqiptar�, apo s� paku nga ata q� e ndiejn� veten ende shqiptar�, nga personeli i hotelit, kuzhinier�t, pastrueset e dhomave, pastrueset n� p�rgjith�si, rojet, nga t� gjith� q� frymonin n� at� mbr�mje n� at� hotel. Nuk e teproj se nga t� �intervistuarit� na doli nj� num�r shum� i madh i atyre q� e dinin veten p�r ish-shqiptar�, q� gjysh�rit iu flisnin vet�m shqip, q� bartej plisi deri von�, q� ende e dinin ndonj� fjal� n� shqipe, por bisedat u zhvilluan aso kohe n� serbishte.( Fahri Xharra: Sanxhaku shqiptar?)
Migrimet e dhunshme t� popullat�s shqiptare
N� fillimin e shekullit XX, m� 1905 u krye regjistrimi i popullsis� n� ato an�, t� cilat ishin ende nd�r Turqi. N� Plav�n e Gusin� e koh�s jetonin 26 000 banor�. Me pushtimin e k�saj ana nga Mbret�ria e Malit t� Zi, 1912, dhe pas gjenocidit, zhb�rjes dhe kryqimit pravosllav masiv, ai num�r u zvog�lua shum�, p�r gjysm�n e popullsis�. Edhe pas dy vjet okupimi, kur filloi Lufta e Par� Bot�rore solli me vete tmerre, katastrofa dhe zhdukje t� banor�ve. Me kapitullimin e Austro�-Hungaris� u formua mbret�ria SKS-s�, e cila e z�vend�soi okupatorin e par�, erdh�n serbo-malazez�t me nj� shpirt t� nj�jt� dhe me q�llime t� nj�jta: zhb�rjen e �turqve� si i quanin boshnjak�t si dhe shqiptar�ve katolik�. Regjistrimi i ri n� Mbret�rin� SKS tregonte q� n� ato an� ishin vet�m 6000 banor�, as nj� e kat�rta e regjistrimit t� 1905-s. Por kush ishin dhe kush mbet�n nga ata banor�? Shqiptar�, t� gjor�t. Shp�larja e trurit- zakonisht metodat p�rdoren n� at� m�nyr� q� viktimat nuk mund ta v�rejn� q� jan� t� manipuluara. Statistikat e ndershme do t� sh�nonin q� mbi plavas dhe gusias q� u zhduk�n n� vorbullat e luft�s, u zhduk�n nga migrimet e dhunshme, masakrimet, gjenocidet, por edhe nga uria t� cil�n e krijuan serb�t e malazez�t. Popullata myslimane dhe ajo katolike me q�llim u zvog�lua n� nj� t� dhjet�n. Boshnjak�t mysliman� dhe katolik�t shqiptar� t� k�saj ane me dhun� d�rgoheshin n� Turqi. T� gjith� k�ta ishin jasht� ligjit dhe cak i eg�rsive serbo-malazeze. Kur erdhi Lufta e Dyt�, shpresohej n� nj� �lirim shpirti dhe trupi. N� mbrojtje erdh�n vendasit q� mundoheshin t� mbronin popullat�n e tyre nga sulmet �etnike, t� cil�t kryenin sulme shtazarake n� Sanxhak dhe n� Bosnj� mbi mysliman�. Andro Mugosha (partizan malazez i koh�s ) n� nj� takim rasti n� vizit�n e tij n� Plav� m� 1947, duke menduar q� �sht� i rrethuar vet�m me pravosllav thot�:�Gabimi m� i madh i udh�heqjes s� lart� t� Malit t� Zi ka qen� q� nuk e kemi dh�n� urdhrin e vrasjes s� �do myslimani m� t� vjet�r se 40 vjet, dhe n� k�t� m�nyr� t� pastrohet ky vend p�rfundimisht nga zakone t� vjetra t� k�saj popullate, dhe t� rinjt� t`i kishim futur n� rregullin ton�.
Sipas sh�nimeve, vet�m n� Nju-Jork sot banojn� mbi 20 mij� banor� t� komun�s s� Plav�s. Zoti e di se sa plavas dhe gusias jan� t� shp�rndar� n�p�r ish-republikat e Jugosllavis�.
�Me krenarin� e emrit boshnjak dhe atij islam, ne duhet q� t�i rikujtojm� t� gjith� ata q� vdiq�n ose u zhduk�n n� vitet 1912-1913, banor� t� Plav�s dhe Gusis�, ata u pushkatuan para syve t� bot�s, jo vet�m burra t� pjekur, por edhe gra me f�mij� n� ngryk�. Nj� prej tyre edhe Emin Jakup Ferovi� (Feri), t� cilit iu nxior�n edhe syt� para pushkatimit, sepse nuk pranoi q� t� nd�rronte fen� dhe kombin. (Bosnjaci.net) �Shikoni sa larg shkon shp�larja e trurit? Harrojn� dhe nuk duan t� qart�sohen n� mendjen e tyre se ata ishin shqiptar�, se u viktimizuan historikisht vet�m e vet�m se ishin shqiptar�.
�Vallja me lara�
Nj�far� �edo Qulafiq mbante proces: �Nd�rroheshin her� revolta e mas�s, e her� triumfi i individ�ve q� ishte si pasoj� e pushkatimit t� qindra plavasve. Qulafiqi nuk kishte harruar t� sh�nonte edhe k�t�: Q ashtuquajtura �Vallja me lara�. Ata q� e kishin pranuar kryqimin pravosllav: �do grua myslimane duhej ta hiqte ferexhen� dhe dimit� dhe t� vishte fund ose fustan. Meshkujt mysliman� n� vend t� qylahut (qylah, qylaf tr, kapu� fshatar�sh � plisi) vendosnin mbi kok� kapu�in malazez dhe ashtu t� p�rzier ata q� ishin para pushkatimit (me qylah fxh) dhe t� tjer�t me kapu� malazez duhet t� k�rcenin �vallen e larme�. (�edo Qulafiq, i sllavizuar, paska qen� i Gusis� fxh). Kontrolli i mendjes �sht� nj� metod� q� t� arrihet kontrolli i aksioneve t� njeriut, mendimit dhe gjendjes s� trurit t� tij. Teknikat e p�rdorura jan� n� p�rdorimin e fjal�ve apo t� gjuh�s n� m�nyr� t� p�rs�ritshme, stimulimet vizuale, stimulimet me ushqim , gjum� dhe para. Zakonisht metodat p�rdoren n� at� m�nyr� q� viktimat nuk mund ta v�rejn� q� jan� t� manipuluara. Mandej mund t� p�rdoren edhe indoktrinimi sistematik i bazuar n� p�rs�ritjen ose konfuzionin trushp�lar�s. Plav� e Gusi-tok� e harruar? Sa �sht� sot rreziku n� tokat me vet�dije shqiptare nga shp�larja e trurit? �Nga 27 kombet q� jetonin n� Perandorin� Osmane, n� krye t� tyre dhe me statusin m� t� lart� (q�ndronin mbi turqit e t� tjer�t) ishin shqiptar�t. Ata quheshin kombi �nexhip�, q� do t� thot� kombi �fisnik�. K�t� vend e k�t� status e kan� dhe e ruajn� edhe sot shqiptar�t e Turqis� N� t�r� shtresat e popullsis�, pavar�sisht nga niveli shoq�ror apo raca dhe n� gjith� popullsin� e Republik�s Turke, s�ka r�nd�si p�rb�rja etnike e saj, t� thuash �arnaut� dometh�n� t� kujtosh nj� em�r me pesh� t� madhe, njer�zore q� g�zon nj� respekt jo t� zakonsh�m. (�Arnaut�, nj� em�r me pesh� t� madhe, Dr. Laurant Bica).
A mos �sht� edhe kjo nj� nxitje p�r vazhdimin e shp�larjes s� trurit. Zakonisht metodat p�rdoren n� at� m�nyr� q� viktimat nuk mund ta v�rejn� q� jan� t� manipuluara.