6 arsye për të mos qenë pjesëtarë të rrjetit social facebook

Revista informatike Wired


 

Drejtori britanik i revistës prestigjioze në teknologji dhe komunikacion “Wired”, David Rouan, thotë se nuk ka një llogari Facebook. Së fundmi i akuzuar nga një koleg se është me kohët e vjetra (pra pak i lezetshëm), për shqetësimet e tij të tepërta në lidhje me privaten e eksportuar në rrjetin social, drejtori Rouan qartëson për të gjithë skeptikët se cilat janë arsyet që çuan atë jo vetëm të bashkohet me rrjetin social Facebook, por duke mos e lejuar opsionin “Google Buzz” për të lexuar postën e tij dhe për ta futur atë rrjet social ne Ueb. Pastaj ai gjetur gjashtë arsye, të cilat janë doracak i të gjitha rreziqeve që hasen në rrjetet sociale, ose që  mund të rezultojnë pasi ke bërë regjistrimin në Facebook ose/dhe rrjete të ngjashme sociale. 


1. Kompanitë private nuk janë në favor të interesit tuaj – Të kuptohemi rrjetet sociale Facebook dhe motori kërkues Google janë kompani të krijuar posaçërisht për të fituar para duke iu dhënë mundësinë reklamuesve të dinë saktësisht se çfarë ju pëlqen dhe çfarë jo, si qasjen tuaj, interesat, foto dhe lidhjet sociale. Kjo shpjegon kompleksitetin e cilësimeve të ndryshme të privatësisë. Për shembull, privacy në Facebook në anglisht kaloi nga 1004 mijë fjalë në 2005 në 5830 fjalë sot (dhe, siç shkruan gazeta Neë York Times, Kushtetuta amerikane ka 4543 fjalë). Gjithsesi Rouan admiron perandorinë e ngritur nga Mark Zuckerberg, por nuk i besoni atij.
2. Interneti nuk harron – “Kur të jemi të rinj bëjnë shumë gabime dhe gjëra të trasha”, tha presidenti amerikan Obama nxënësve të shkollave të mesme në Virxhinia. “Kini kujdes se çfarë postoni në murin tuaj në Facebook, sepse në epokën e videove në YouTube çdo gjë që ju të bëni mund t’ju rikthehet në të ardhmen”. Ne të gjithë kemi nevojë për hapësirë ku të të rritemi, bëjnë gabime dhe të ndryshojmë. Siç tha dhe shkrimtari Jaren Lanier, nëse Robert Zimmerman - një djalë i një qytet të vogël të Minesotas – do të kishte pasur një mur Facebook, a do të ishte bërë Bob Dylani njujorkez?
3. Informacionin që ju jepni për diçka, do të përdoren për diçka tjetër ... - Database ose të dhënat me informacionet tona po ndërpriten gjithnjë e më shumë. Rouan bën një shembull ekstrem, por jo shumë: porosisni një pica me telefon dhe kompjuteri që merr menynë do të ketë akses në jetëshkrimin tuaj, në votat që keni marrë në të kaluarën, në huazimet në bibliotekë. Dhe nëpunësja e picerisë do t’ju ofrojë opsione të bazuara në rezultatet e nxjerra nga leximi i biografisë së tuaj, si një pica të yndyrshme nëse ju jeni të shëndoshë. Dhe se sondazhet tregojnë se 35 për qind e firmave pranon aplikimet për informacionet e gjetura në rrjetet shoqërore.
4. ... Dhe ka një mundësi të mirë që mund të përdoren kundra jush - Mark Zuckerberg do të thoshte se, në një botë  më transparente, “ju keni një identitet, dhe po mbarojnë ditët kur do të kesh  maska të ndryshme për kolegët tuaj dhe njerëzve e tjerë që ju njihni”. Por kjo është vetëm njëra anë e medaljes: një ish-partner hakmarrës (ose hakmarrëse), një shok rival ose një kundërshtar politik mund të seleksionojë informacionin tuaj për t’ju dëmtuar, duke formësuar kështu identitetin tuaj pandershmërisht.
5. Pastaj të bëjmë çmendurira, dhe japin më shumë informacion sesa do të dëshironim - Është shumë e thjeshtë, ne shpesh mund të bëjë gabime dhe të publikojë diçka private pa paralajmërim. Për të kuptuar se si, drejtori Rouan rekomandon një vizitë në sajtin youropenbook.org dhe me një kërkim të shpejtë për frazat si "kam mashtruar gruan ime" apo "numri i ri im celularit është". 
6. Dhe mbi të gjitha, pse t’i shesim një kompania bisedat e tona? Një ditë do të lexoni ato 5830 fjalë dhe ju do të shihni se facebook ka të drejtë të bëjë më shumë ose më shumë më pak të dhënat e tuaja, duke përfshirë këtu edhe shitjen e tyre. Po, thotë Rouan, Facebook është i lirë, por me gjysmë miliard njerëz që e përdorin  është koha të pyesim ata që po e përdorim po bëjnë mirë apo i keq për shoqërinë.

Posted via email from Shkupi Press extra