| Shqiptarët e Maqedonisë në epokën para dhe pas lindjes së Salajdinit |
| Written by Gazeta Sot |
| E Marte, 20 Korrik 2010 00:00 |
| Nga Kastriot MYFTARAJ Mentaliteti i shqiptarëve të Maqedonisë mund të shpjegohet fare mirë në personin e Salajdin Salihut, poet, kolumnist dhe mësimdhënësnë Universitetin e Europës Juglindore në Tetovë, ku ligjëron lëndët “Media Production”, “Media Writing and Reporting” dhe “On line Journalism”. Salajdin Salihu është një individ paradigmik për shqiptarët e Maqedonisë, aq sa mund të thuhet se koha e shqiptarëve të Maqedonisë mund të ndahet në epokën para lindjes së Salajdinit (Salihut) dhe pas lindjes së Salajdinit. Salajdin Salihu u lind në 26 maj 1970, në Tetovë. Ai lindi pikërisht në kohën kur në Jugosllavinë e Titos për shqiptarët do të vinte një ndërrim epoke. Shqiptarët e Jugosllavisë qenë duke kaluar nga një epokë kur ata nuk kishin të drejta, qenë të izoluar nga bota, shumë të varfër, në një epokë kur kishin shumë më tepër të drejta, dhe filluan të qarkullojnë lirisht në botë, për të punuar dhe jetuar, me ç’ rast u pasuruan shumë, në krahasim me çka kishin qenë më parë.
Lexo e qesh
Salajdin SALIHU |
|
|
|
Myftari thotë: “Të jesh një intelektual i ri shqiptar në Maqedoni, me profil publik, opinionbërës dhe mësimdhënës, pra formësues i gjeneratave të reja, dhe të mbash emrin Salajdin, kjo është njëlloj si të mbash një çallmë në kokë dhe një jatagan në brez” Ka emër kryeheroi, por duke qenë i vogël për një emër të madh, vendosa, këtej e tutje, ta quaj Myftar. Myftari, më 21 korrik, të këtij moti, në gazetën Sot të Tiranës, nëpërmjet shkrimit “Shqiptarët e Maqedonisë në epokën para dhe pas lindjes së Salajdinit”, pasi bën retorikë dhe nuk thotë asgjë, me një fjalë, lexo e qesh, më fajëson për diçka që më së paku jam fajtor: pra për shkak të emrit tim. Po Myftari ka edhe zgjidhje: kërkon të vetëpagëzohem, sepse “si person paradigmatik për shqiptarët e Maqedonisë”, me këtë emër që kam, i dëmtuakam gjithë shqiptarët, pavarësisht ku jetojnë. Pra, nëse do të dëgjoja këshillën e tij do të duhej që të zbuloja një formulë vetëpagëzimi, p.sh: Unë vetëpagëzohem në emër të Atit, Birit dhe Shpirtit të Shenjtë, sepse emri im qenka dëmi më i madh kombëtar! Tani e tutje, u ftoj të gjithëve të qeshni. Myftari thotë: “Të jesh një intelektual i ri shqiptar në Maqedoni, me profil publik, opinionbërës dhe mësimdhënës, pra formësues i gjeneratave të reja, dhe të mbash emrin Salajdin, kjo është njëlloj si të mbash një çallmë në kokë dhe një jatagan në brez”. Myftari vazhdon të flasë: “Emri që mban Salajdini, tregon se nëse e gërvisht pak intelektualin liberal tek ai, atëherë del islamiku arrogant”. Sa nuk thotë se thellë në qenien e Salajdinit është montuar eksploziv që mund të shpërthejë në çdo çast! Sa nuk thotë: Kujdes se është kamikaz që e ka da me dekë për luftë të shenjtë! I shkreti unë, nuk mund të mbys as mizë e pulë jo më njeri, madje edhe atë që do të më rrezikonte jetën. Myftari sërish flet: “Salajdini me emrin që mban dëmton jo vetëm shqiptarët e Maqedonisë, por edhe nacionin (kombin) shqiptar në përgjithësi, se Salajdini është shqiptar, dhe të huajt që e ndeshin atë mendojnë keq jo veç për shqiptarët e Maqedonisë, por për krejt shqiptarët”. Po qenkam njeriu më i rëndësishëm i kombit! Aq i rëndësishëm sa shqiptarët e Maqedonisë më do t’i numërojnë vitet jo para dhe pas Krishtit, por para dhe pas Salajdinit. Me shkrimet e mia nuk përfaqësuakam vetëm vetveten, por gjithë shqiptarët edhe pse askush nuk më ka dhënë mandat të këtillë, përveç atij që nuk dua t’ia përmend as emrin! Po para meje Sali Berisha, qenka hiçfare! Nëse nuk do të qeshnim dhe e merrnim seriozisht Myftarin, atëherë dëmin më të madh kombit ia paskan bërë Naim Frashëri, Faik Konica, Ismail Kadare. Por edhe Pjetër Bogdani, Pjetër Budi, Ernest Koliqi, Martin Camaj, sepse edhe këta nuk kanë emra shqiptarësh. Si nuk doli atëherë një Myftar e t’i pagëzonte si Morlotov, Marlenglen etj. E shkreta dhe e mira gjyshja ime, e cila më pagëzoi me këtë emër për të ruajtur kujtimin e djalit të saj të shuar në moshën 18 vjeçare, nuk e paska ditur se do vinte dita kur i sapolinduri do të bëhej tmerr i kombit për shkak të emrit! Nuk i kishte marrë parasysh rrethanash gjeostrategjike, gjeopolitike, kur më pagëzoi me emrin e birit të saj të dashur. Nëse do të ishte në zgjedhjen time, sigurisht, do më kishte pëlqyer një emër shqip, ashtu sikurse i vëllezërve dhe motrave të mia. Por emri im është Salajdin. Të ndjehem i kompleksuar vetëm për shkak se mbaj emrin e një mbreti të cilin e përmend Dante Aligieri apo Xhovani Bokaçio? Apo ta ndryshoj emrin, sikurse ma sugjeroi një redaktore, sipas së cilës, me këtë emër, nuk do të arrija të afirmohesha edhe sikur të shkruaja kryeveprat e Xhojsit apo Prustit? Por unë nuk kam ndërmend të vetëpagëzohem edhe nëse do të më merrnin inat “evropianët”. Në fund të fundit, askush nuk mund të më privojë nga e drejta e të qenit evropian, sepse ndjehem i tillë. Këtë nuk e them për të mashtruar “qendrat politiko-ekonomiko-globaliste evropiane”, sepse budallenj nuk janë ata, por pse jam rritur e formuar me kulturën evropiane, me letërsinë evropiane, madje edhe me letërsinë shqipe, e cila, gjithashtu, është evropiane, por, gjithashtu, nuk kam antipati ndaj kulturave dhe qytetërimeve të tjera. Myftari ende flet: “Ata prindër që e kanë quajtur djalin e tyre Salajdin kanë dashur të shprehin urrejtjen e tyre ndaj Perëndimit dhe Krishterimit në përgjithësi”. Myftari vazhdon më tej të flasë, por tashmë si studiues. Duke iu referuar shkrimit tim “Historia e idesë së Bashkimit Evropian”, shfaqet kontradiktor. Në njërën anë paraqitet si evropian i devotshëm, kurse nga ana tjetër, e pengojnë të gjithë ata që e përkrahin idenë madhështore të evropianizmës. Pa kurrfarë argumentesh, shkrimin tim, që e quan liturgji (!), e konsideron si plagjiaturë nga dy librat e Aurel Plasarit, të cilët, për fatin tim të keq, nuk i kam lexuar. Myftari duhet që ta dëshmojë këtë “vjedhje”. Në të kundërtën duhet të kërkojë falje publike. Nëse z. Plasari ka të njëjtën qasje, atëherë ndjehem i nderuar, sepse e di që është studiues i cili “nuk ia fut kot”, sikurse Myftari. Po halli i Myftarit është diku tjetër. Ai nuk mund që të shkëputet nga kritika ideologjike, utilitariste dhe letërsinë ende e vlerëson sipas një metodologjie jashtëletrare. Ai nuk merret me Perandorinë e Tekstit. Ai s’e di se letërsia nuk vlerësohet sipas kritereve etnike, as ideologjike, as utilitare, sikurse vepron teksa ia fut kot kur flet për krijimtarinë e Ismail Kadaresë. Myftari është i “shqetësuar” se e përkrah konceptin e Gëtes mbi letërsinë e përbotshme. Por, përkundër “shqetësimit” të tij, ndaj të njëjtin mendim me gjeniun gjerman, prandaj edhe e kam cituar. Po i referohem edhe Ernesto Sabatos, me origjinë shqiptare, i cili, gjithashtu, nuk pranon kufi ndarës ndërmjet letërsisë kombëtare dhe asaj universale, por e dallon letërsinë e vërtetë dhe letërsinë e cekët. Personalisht, ndjehem mirë kur autori është shqiptar. Kadareja, si autor, është shqiptar, ndërkaq letërsia e tij është shqiptare, por edhe e përbotshme. Është letërsi e vërtetë dhe këtë nuk e thonë vetëm shqiptarët, por edhe të huaj, që, sipas mendjes së Myftarit, janë pjesë e kushedi çfarë qendrash konspirative. Nëse do të vlerësonin letërsinë vetëm sipas kritereve etnike atëherë një shkrimtar mediokër shqiptar do të duhej të ishte për ne shqiptarët shkrimtar shumë më i madh se sa një Borhes, Markes, Kafka etj. Së dyti, unë mendoj se kulturat janë sisteme të hapura dhe se kultura shqiptare pasurohet nëse huazon nga vlerat e përbotshme të kulturave të tjera. Vetëm diktaturat ksenofobe kanë frikë nga ndikimet e jashtme. Së treti, për mua është shqiptar shumë më i madh një Norbert Jokli, një përkthyes sikurse Robert Shvarc, se sa shumë të tjerë me origjinë kryekëput shqiptare por që nuk kanë bërë diç për kulturën tonë. Këta e kanë pasuruar dhe i përkasin kulturës shqiptare, pavarësisht origjinës së tyre etnike. Myftari i etur për protagonizëm, që nuk shpalon ndonjë projekt apo ide të hajrit, por vetëm tenton të krijojë zhurmë, është veçse marksist i përbetuar dogmatik, pavarësisht se dëshiron të paraqitet si nacionalist i zjarrtë. |
|
Myftarit askush nuk ia merr të drejtën që të shkruajë dhe të shpreh opinionet e tij nëpër gazeta, por ama edhe ne kemi të drejtë të qeshim. Kemi drejtë të qeshim sepse me tipa si Myftari mund të merresh vetëm për argëtim. Të merresh me të seriozisht, kjo do të thotë të jesh sikurse ai, ose të humbësh kohën kot. Prandaj: lexo e qesh!
|





