10 «όχι» στα σχέδια για νέους αυτοκινητόδρομους στον Υμηττό

Της ΧΑΡΑΣ ΤΖΑΝΑΒΑΡΑ
Συγκεκριμένες προτάσεις που δεν «ακούει» ο Σουφλιάς...
Δέκα λόγους για να μην προχωρήσουν οι φαραωνικοί σχεδιασμοί του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ για αυτοκινητόδρομους και σήραγγες στον Υμηττό και να προτιμηθεί εναλλακτική λύση για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού στο άξονα Κατεχάκη-Αλίμου παραθέτει η Πρωτοβουλία Πολιτών. Η επιστολή προς τον κ. Σουφλιά έχει κατατεθεί από τις 20 Μαρτίου, αλλά ώς τώρα δεν έχει υπάρξει απάντηση από το υπουργείο ΠΕΧΩΔΕ.
«Οι προγραμματιζόμενοι αυτοκινητόδρομοι στον ορεινό όγκο του Υμηττού και συγκεκριμένα οι επεκτάσεις ώς τη λεωφόρο Βουλιαγμένης, την...
Ούλωφ Πάλμε και την Αγία Μαρίνα Σουνίου, θα έχουν συνολικό μήκος περίπου 35 χλμ., από τα οποία μόνον τα 15 θα είναι υπόγεια», επισημαίνει ο πολεοδόμος Πάνος Τότσικας, από την Πρωτοβουλία Πολιτών. Υπενθυμίζει ότι ο κ. Σουφλιάς, στις 17 Φεβρουαρίου, κατά την ανακοίνωση των νέων έργων, είχε πει ότι από τους αυτοκινητόδρομους των 62,3 χλμ. μόνον το 16% θα είναι υπέργειο. «Αυτό σημαίνει ότι υπέργεια θα είναι μόνον 10 χλμ., όταν μόνον στον Υμηττό προβλέπονται 15», παρατηρεί και περιμένει διευκρινίσεις.

Η Πρωτοβουλία Πολιτών, αντί για τους νέους λεωφορειόδρομους, προτείνει:

* Υπογειοποίηση της σημερινής λεωφόρου για τους οδηγούς που κινούνται προς τα νότια προάστια.

* Η σημερινή λεωφόρος θα καλύπτει τις τοπικές κινήσεις, ενώ με τη μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου θα μπορεί να αποκτήσει λωρίδα για λεωφορειολωρίδα ή μέσο σταθερής τροχιάς.

Η λύση αυτή έχει δέκα πλεονεκτήματα, σε σχέση με τους σχεδιασμούς του υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ, τα σημαντικότερα από τα οποία είναι τα εξής:

* Εχει μικρότερο μήκος, που θα κυμανθεί από 3,1 έως 4,5 χλμ. και θα ολοκληρώσει τον εξωτερικό δακτύλιο, χωρίς να θίγονται νέες περιοχές και μάλιστα οικολογικής σημασίας. Τα σχέδια του υπουργείου στο συγκεκριμένο τμήμα προβλέπουν νέο αυτοκινητόδρομο 9,8 χλμ., από τα οποία τα 3,1 θα είναι υπέργεια στις παρυφές του Υμηττού.

* Δεν κατασκευάζονται οι ημικόμβοι Ηλιούπολης και Κύπρου. Μόνον για τη δεύτερη περίπτωση θα χρειαστεί να κοπούν 130 υψηλόκορμα δένδρα. Για τη σύνδεση με την Ποσειδώνος να αναβαθμιστεί η σημερινή λεωφόρος Αλίμου.

* Αποτρέπεται η κατασκευή μετωπικού σταθμού διοδίων στην Αγία Μαύρα Ηλιούπολης (τέρμα Ελ. Βενιζέλου). Για τις ανάγκες του έργου θα χρειαστεί να κατασκευαστεί τσιμεντένια πλατφόρμα συνολικής επιφάνειας 4.500 τετραγωνικών, μήκους 900 μέτρων και ύψους 18 μέτρων πάνω από το φυσικό έδαφος, που θα βρίσκεται σε απόσταση μόλις 80 μέτρων από την εντός σχεδίου περιοχή.

Η Πρωτοβουλία Πολιτών, επικαλούμενη στοιχεία της μελέτης περιβαλλοντικών επιπτώσεων του υπουργείου, επισημαίνει ότι οι αυτοκινητόδρομοι διέρχονται από περιοχές προστασίας του Υμηττού, καθώς και από τοποθεσίες αρχαιολογικού ενδιαφέροντος, όπως είναι το Κόντρα Γκαλιάντε και το Κίτσι, που είναι προστατευόμενοι με νόμο του 1974.

«Οι προωθούμενοι αυτοκινητόδρομοι δεν θα μειώσουν την κυκλοφορία στον άξονα Κατεχάκη-Αλίμου, που θα συνεχίσει να χρησιμοποιεί το 75% των οδηγών, ενώ η όποια ανακούφιση προκύψει θα είναι προσωρινή», επισημαίνει ο Π. Τότσικας, που τεκμηριώνει το «όχι» δήμων και φορέων της περιοχής στα έργα του υπουργείου. *
Enet.gr